loading...
سایت تخصصی مهندسی آب| ايران آب
آخرین ارسال های انجمن
محمد امامی بازدید : 8733 جمعه 27 بهمن 1391 نظرات (0)

 

 

دانلود مستند تولید برق از اقیانوس  Electric Ocean

مستندی که سایت تخصصی مهندسی اب برای شما آماده کرده شامل سه بخش برای دانلود است.

در اين ويدئو موارد زیر را خواهید دید:
فناوری های تجربی، رویا پردازان و همکارانشان همه در تلا شند تا یکی از نیرومندترین منابع انرژی سبز زمین را مهار کنند. همه ی آن ها بر این
باورند که این ممکن است پاسخی به نیازهای زمین به انرژی باشد و در صورت موفقیت ممکن است شیوه تامین انرژی زمین را برای همیشه تغییر دهند…

محمد امامی بازدید : 10443 چهارشنبه 25 بهمن 1391 نظرات (0)

 

دانلود مستند ساخت پل هوور Hoover Dam Bridge

این بار سایت تخصصی مهندسی آب| ایران آب مستند زیبای ساخت پل هوور را آماده کرده است.

این پل به عنوان طولانی ترین پل کمانه ای در نیمکره غربی میباشد.که در ارتفاع 275 متری از سطح رودخانه انجام شده است.

این پل به عنوان گذرگاه سد هوور شناخته شده، ساخت پل از سال 2005 آغاز شده و سال آینده به پایان می رسد. مسافت دریاچۀ تشکیل شده

(دریاچه مید)، 110 مایل می باشد و مدت 6 سال طول کشید تا پر شود.

محمد امامی بازدید : 4799 دوشنبه 11 اردیبهشت 1391 نظرات (2)

 

کشورماجزومناطق خشک ونیمه خشک دنیا طبقه بندی می شود وازسالیان گذشته نیز کمبود آب دراین سرزمین یکی ازمهمترین عوامل محدود کننده درکشاورزی به حساب می آمده ومی آید. با توجه به افزایش رزو افزون جمعیت ونیاز به مواد غذایی اساسی وسالم درکشوروبا عنایت به این که هم اکنون کشاورزی درسطح دنیا به صورت یک علم پیشرفته درآمده وتکنولوژی درخدمت این بخش ازفعالیت حیاتی می باشد، ناگزیر می بایست برای تامین نیازآبی وغذایی ارقام پرمحصول وتولید محصول بیشتربا استفاده ازواحد آب کمتر، از روش های پیشرفته آبیاری تحت فشار که هم اکنون درتمامی کشورهای پیشرفته متداول است استفاده نمود

برای درک مطالب گفته شده فیلمی گذاشته شده که میتونه به شما کمک زیادی بکنه تاهم با رشته ی مهندسی آب و اینده ی ان اشنا شوید و هم به حساسیت آن پی ببرید.

محمد امامی بازدید : 5606 شنبه 19 فروردین 1391 نظرات (1)

فیلم های آموزشی سد کارون 3


رودخانه كارون پرآب ترين و طويل‌ترين رود ايران است. طول رودخانه كارون ۹۵۰ كيلومتر و وسعت حوزه آبريز آن ۶۰۰۰۰ كيلومتر مربع است و تنها رود ايران است كه بخشي از آن قابل كشتيراني است. سرچشمه كارون، آب‌كاج، از زرد كوه بختياري است. اين رودخانه از رشته كوه‌هاي زاگرس سرچشمه گرفته است كه پس از عبور از مناطق كوهستاني و پر پيچ و خم، در منطقه‌اي به نام گتوند وارد دشت خوزستان مي‌شود. رود كارون در شمال شوشتر به دو شاخه تقسم مي‌شود و در جنوب شوشتر به يكديگر متصل مي‌شوند. شاخه مهم كارون، رود دز است كه در شمال اهواز به رود كارون ملحق مي شود. رود كارون در مرز ايران و عراق به اروند رود پيوسته و روانه خليج فارس مي‌شود.

محمد امامی بازدید : 3818 شنبه 19 فروردین 1391 نظرات (0)

 

اقلیمی :

دریاچه ارومیه یکی از نادرترین پهنه های آبی جهان است. ترکیبات خاص آب و شوری در حد اشباع آن، حیات آبزیان را جز در مورد آرتمیا ناممکن ساخته است. بستر دریا تا عمق بیش از چهل متر از توده لجنی با ترکیبات خاص تشکیل شده که فاقد مقاومت های لازم برای بارگذاری است. هفت رودخانه ای که به دریاچه منتهی می شوند علاوه بر افزودن دائمی ترکیبات شیمیایی و رسوبات مختلف موجب سیرکولاسیون و رسوب گذاری خاصی در محدوده دریاچه می گردند. راه نداشتن دریاچه ارومیه به آبهای آزاد از دیگر ویژگی های این پهنه آبی است.

اجرایی :

ویژگی های اقلیمی موجب گردیده که امکان استفاده از روشهای معمول اجرایی در مورد میانگذر دریاچه ارومیه ناممکن گردد و به ناچار از شیوه های خاص که تاثیر فاحشی بر اقتصاد کار دارد؛ استفاده شود. شناورهای مورد استفاده در مرحله اجرا اعم از بارج ها و یدک کش ها به دلیل راه نداشتن به آبهای آزاد بایستی در محل ساخته شوند. بستر لجنی و ناپایدار دریاچه روش استفاده از شمع های متعدد؛ طویل و مورب با زوایای مختلف را الزامی کرده است و برای استقرار سرشمع ها ( کیسون ها ) برای اولین بار از شیوه شناوری تا محل استقرار بایستی استفاده شود.

محمد امامی بازدید : 5562 یکشنبه 13 فروردین 1391 نظرات (0)

 

 

این طرح دارای 2 سد بالا دست، پایین دست، هنگامی که مصرف برق کشور کم و تولید سایر نیروگاه ها بیش از مصرف باشد با استفاده از برق موجود در شبکه برق کشور آب انباشته شده در سد پایین دست به سد بالا پمپاژ شده ذخیره می شود. در ساعاتی که نیاز مصرف برق بیش از توان تولیدی نیروگاه های کشور باشد توربین های این نیروگاه مانند نیروگاه های معمولی عمل کرده و با استفاده از ذخیره آب سد بالا دست برق تولید می کند.
معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه سیاه بیشه گفت: نوع سدها سنگریزه ای با روکش بتونی است که به لحاظ اقتصادی و منطقه آب و هوایی انتخاب شده است.

محمد امامی بازدید : 11365 یکشنبه 13 فروردین 1391 نظرات (0)

 

 

 

آبیاری قطره ای یکی از روشهای پیشرفته آبیاری تحت فشار می باشد که در آن آب بوسیله ی فشاری که توسط پمپ و یا اختلاف ارتفاع به وجود می آید وارد مجموعه یا سیستم لوله کشی شده و توسط قطره چکانها به صورت قطره در پای بوته ها یا درختان میوه نفوذ و با مصرف حداقل آب ، نیاز آبی گیاه را تامین می کند که راندمان آبیاری در این روش نزدیک 90% می باشد .

 

  اجزای سیستم آبیاری قطره ای

سیستم آبیاری قطره ای از سه بخش عمده تشکیل شده است :

الف : دستگاه تنظیم مرکزی ( کنترل مرکزی سیستم )

ب : شبکه ی توزیع و آبرسانی ( لوله های انتقال آب )

ج : قطره چکانها

 

یک سری فیلم هایی درباره ی معرفی آبیاری قطره ای هست پیشنهاد می کنم دانلود بکنید و ببینید

محمد امامی بازدید : 4752 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

 

سد هوور در تنگه سیاه و بر روی رود کلرادو در حدود ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی لس وگاس واقع شده است. و ارتفاع آن از سنگ های پایه تا راس سد که در آن جاده ساخته شده، در حدود ۴۱/۲۲۱ متر است. برج و نقطه بالایی سد که در کنار نرده ها قرار دارد ۱۹/۱۲ متر از سطح جاده ارتفاع دارد.

وزن تقریبی این سد به بیش از شش میلیون و ششصد تن می رسد و از نوعی بتون ثقیل و چگال ساخته شد که در پشت آن فشار آب حاصل از نیروی گرانشی زمین و نیروی منحنی افقی بر آن وارد می شود. نیروی وارده در هر فوت مربع(۴۸/۳۰ سانتی متر) فشاری معادل با ۲۰۴۳۰ کیلوگرم بر دیواره سد وارد می شود.
در حدود ۴۳۵۷۰۰۰ متر مکعب بتون در این سد به کار رفته است.با این میزان بتون می توان ساختمانی را به مساحت ۱۰۰ فوت مربع و ارتفاع ۱۶۰۰ تا ۳۲۰۰ متر یعنی ساختمانی بلندتر از ساختمان امپراطوری(۱۲۵۰ فوت ارتفاع دارد) را در یک شهر ساخت و یا یک راه ارتباطی با عرض ۱۶ فوت از سانفرانسیسکو به نیویورک کشید.
اولین بتون این سد در ماه ژوئن سال ۱۹۳۳ و آخرین بتون آن در ماه می سال ۱۹۳۵ کار گذاشته شد.بطور تقریبی می توان گفت که در هر ماه ۱۵۶۸۰۰ متر مکعب بتون در این سد کار گذاشته شده است.بیشترین میزان کار گذاری بتون در یک روز ۱۰۲۵۳ متر مکعب بتون (مقداری از این بتون ها در برج ورودی و مکان موتور برق به کار رفته است) بوده و کمترین میزان ۲۶۹۵۰۰ متر مکعب در هر ماه بوده است.

درباره ما
این وبلاگ به منظور کمک به افزایش سطح علم مهندسی ایران عزیز راه اندازی گردیده است. امید است مورد استفاده مهندسین قرار گیرد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما درباره ی سایت چیست؟
    گرایش مورد علاقه ی شما برای کار شناسی ارشد؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1388
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 191
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 673
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 2,473
  • بازدید ماه : 1,213
  • بازدید سال : 61,376
  • بازدید کلی : 2,225,015