loading...
سایت تخصصی مهندسی آب| ايران آب
آخرین ارسال های انجمن
محمد امامی بازدید : 15891 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (1)

 

آزمایش تراكم: عباتست از كاهش دادن حجم خاك در اثر خارج ساختن هوا با استفاده از اعمال نیرو. كه در این حالت اصطكاك بین ذره ها بیشتر میشود و وزن واحد آن زیاد میشود.و این وزن معیار تراكم خاك است.

تراكم به منظور افزایش مقاومت نیروی برشی است و كاهش نفوذپذیری كه این به علت این است كه منافذ خاك كوچكتر میشود و در نتیجه آب از این منافذ مشكلتر است.در خاكهای رسی یك مشكل وجود دارد و آن افزایش پتانسیل تورم.

عوامل موثر در تراكم خاك بستگی دارد به : 1-نوع خاك 2-انرژی 3-رطوبت

در این جا به نوع خاك اشاره شد. نحوه تراكم خاكها با توجه به مشخصات فیزیكی آن مختلف است. اینها عبارتنداز تراكم خاكهای غیر چسبنده و تراكم خاكهای چسبنده.

 

محمد امامی بازدید : 4752 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

 

سد هوور در تنگه سیاه و بر روی رود کلرادو در حدود ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی لس وگاس واقع شده است. و ارتفاع آن از سنگ های پایه تا راس سد که در آن جاده ساخته شده، در حدود ۴۱/۲۲۱ متر است. برج و نقطه بالایی سد که در کنار نرده ها قرار دارد ۱۹/۱۲ متر از سطح جاده ارتفاع دارد.

وزن تقریبی این سد به بیش از شش میلیون و ششصد تن می رسد و از نوعی بتون ثقیل و چگال ساخته شد که در پشت آن فشار آب حاصل از نیروی گرانشی زمین و نیروی منحنی افقی بر آن وارد می شود. نیروی وارده در هر فوت مربع(۴۸/۳۰ سانتی متر) فشاری معادل با ۲۰۴۳۰ کیلوگرم بر دیواره سد وارد می شود.
در حدود ۴۳۵۷۰۰۰ متر مکعب بتون در این سد به کار رفته است.با این میزان بتون می توان ساختمانی را به مساحت ۱۰۰ فوت مربع و ارتفاع ۱۶۰۰ تا ۳۲۰۰ متر یعنی ساختمانی بلندتر از ساختمان امپراطوری(۱۲۵۰ فوت ارتفاع دارد) را در یک شهر ساخت و یا یک راه ارتباطی با عرض ۱۶ فوت از سانفرانسیسکو به نیویورک کشید.
اولین بتون این سد در ماه ژوئن سال ۱۹۳۳ و آخرین بتون آن در ماه می سال ۱۹۳۵ کار گذاشته شد.بطور تقریبی می توان گفت که در هر ماه ۱۵۶۸۰۰ متر مکعب بتون در این سد کار گذاشته شده است.بیشترین میزان کار گذاری بتون در یک روز ۱۰۲۵۳ متر مکعب بتون (مقداری از این بتون ها در برج ورودی و مکان موتور برق به کار رفته است) بوده و کمترین میزان ۲۶۹۵۰۰ متر مکعب در هر ماه بوده است.

محمد امامی بازدید : 5481 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

 

سد قوسی یك پوسته فضایی است كه در پلان دارای انحنا بوده و بار را به تكیه گاهها و فوندانسیون منتقل می نماید. معمولا قسمت اعظم بارهای ناشی از آب به صورت افقی به تكیه گاهای كناری سد نتقل می گردند كه این امر ناشی از عملكرد قوس می باشد. مابقی بار بوسیله عملكرد كنسول ( نظیر سدهای وزنی) به فوندانسیون كف منتقل می گردد. بنابراین رفتار این نوع سدها اندركنشی از رفتار قوسی نوارهای افقی و رفتار طره ای نوارهای قائم می باشد. تنشهای داخلی سد قوسی به دو دسته تنشهای عمود بر مقطع قائم شعااعی سد ( بعبارتی تنشهای قوسی) و تنشهای عمود بر مقطع افقی سد ( تنشهای طره ای) تقسیم می گردند. با تغییر نرمی و سختی فوندانسیون و جداره میزان باربری عملكرد قوسی و كنسولی تغییر می نمایند. در نتیجه این تغییرات در سختی و نرمی جداره ها و فوندانسیون محل تشكیل تنشهای كششی و در نتیجه ترك در سدهای قوسی تغییر می نماید و با توجه به اینكه در سدها نباید هیچگونه تنشهای كششی ( كه نتیجه آن ترك در سد می باشد) بوجود آید لذا دانستن عملكرد سد در برابر وضعیت مختلف تكیه گاهی بسیار مهم می باشد.

 

درباره سد ,
محمد امامی بازدید : 20420 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

 

هدف از انجام اين آزمايش تعيين حدودی از اندازه ذرات موجود در خاک که به صورت درصدی از وزن خشک خاک بيان می شود.اين آزمايش در طبقه بندی خاک ها نقش بسيار مهمی را ايفا می کند.زيرا در طبقه بندی خاک بايد از اندازه ذرات آن خاک تا حدودی آشنايی داشته باشيم.موارد ديگر استفاده از دانه بندي در طرح بتن وآسفالت است.خاكي كه خوب دانه بندي شده باشد داراي فضاي خالي كمتري بوده ودر نتيجه با به كار بردن آن در ساخت بتن سيمان كمتري مصرف مي شود.همين طور در ساخت آسفالت نيز قضيه به همين شكل است وخاك با دانه بندي خوب به قير كمتري نياز دارد. منظور از دانه بندی مکانيکی خاک جدا سازی دانه های خاک در اندازه های مختلف است .

 

 

محمد امامی بازدید : 17098 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (1)

 

مرکز فشار روي هر سطح از سطوح در تماس با سيال نقطه اي است که مي توان همه فشار سيال را به آن نقطه نسبت داد.به عبارت ديگر هرتوزيع فشاري در سيال روي هر سطحي از سيال نيروي برايندي اعمال مي کند ،مرکز فشار نقطه اي است که اگر نيرو به آن نقطه وارد شود همان اثري را خواهد داشت که نيروي گسترده حاصل از توزيع فشار روي آن سطح دارد(مانند مرکز جرم که نقطه اي است که مي توان جرم را به آن نسبت داد.


 

محمد امامی بازدید : 6120 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

 

زبان: هرچیزی که دلتون می خواد بخونید ،ولی انتظار نداشته باشید با چند ماه زبان خوندن ،اونم با پایه ی ضعیف بتونیت تست بزنید

ریاضی:

 

1-مجموعه سوالات چهارگزینه ای طبقه بندی شده ریاضیات کنکور کارشناسی ارشد ریاضی 1: ویژه رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه: خلاصه مطالب درسی مجموعه

پدیدآورنده: مسعود نیکوکار

ناشر: آزاده - 16 دی، 1385

قیمت:130000 ریال

2-کنکور کارشناسی ارشد ریاضی 2: ویژه رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه: خلاصه مطالب درسی مجموعه سئوالات چهارگزینه ای طبقه بندی شده کنکور کارشناس

پدیدآورنده: مسعود نیکوکار

ناشر: آزاده - 14 تیر، 1385

قیمت:120000 ریال

محمد امامی بازدید : 3644 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

 

اين واژه نامه، نرم افزاري قدرتمند در عرصه تخصصي علوم آب و خاك است و در برگيرنده نزديك به 10000 لغت و اصطلاح تخصصي و 54000 لغت عمومي ميباشد(در حال حاضر نسخه 1.5.0). از ويژگيهاي منحصر بفرد اين لغتنامه امكان گشت و گذار در آن بر اساس حروف الفبا، قابليت سوئيچ كردن روي حالت فارسي به انگليسي و انگليسي به فارسي و همچنين امكان درج لغت جديد توسط كاربر است. اين فرهنگ براي رشته هاي آبخيزداري، آبياري، عمران آب، خاكشناسي،جغرافياي طبيعي، هواشناسي، زمين شناسي و ساير علوم مرتبط قابل استفاده است. فرهنگ انگليسي عمومي آن نيز براي بيشتر رشته ها و تخصصهاي مختلف مي تواند مفيد واقع شود.

 

تعداد صفحات : 13

درباره ما
این وبلاگ به منظور کمک به افزایش سطح علم مهندسی ایران عزیز راه اندازی گردیده است. امید است مورد استفاده مهندسین قرار گیرد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما درباره ی سایت چیست؟
    گرایش مورد علاقه ی شما برای کار شناسی ارشد؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1388
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 191
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 673
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 2,455
  • بازدید ماه : 1,195
  • بازدید سال : 61,358
  • بازدید کلی : 2,224,997