loading...
سایت تخصصی مهندسی آب| ايران آب
آخرین ارسال های انجمن
محمد امامی بازدید : 4787 جمعه 29 اردیبهشت 1391 نظرات (0)


انیمیشن ها و کلیپ ها: موجودی آب کره زمین / حوضه آبریز / سیکل هیدرولوژی / تاثیر کاربری اراضی بر مولفه های سیکل هیدرولوژی / به صدای هیدروگراف رودخانه در یک حوضه شهری و یک حوضه روستایی گوش کنید / تبخیر از پوشش گیاهی(تعرق) / مقایسه سرعت جریان آب در رودخانه، دریاچه و آب زیرزمینی / مقایسه نفوذپذیری خاکهای شنی، ماسه ای، سیلتی و رسی / برداشت آب زیرزمینی ازطریق چاه / حفاری چاه با مته / مخروط افت اطراف چاه / چاه آرتزین / واحدهای غلظت / اکسیژن محلول و درجه حرارت آب / رابطه تغییرات pH آب و حیات موجودات زنده آن /  مراحل تصفیه آب شرب / شبکه دفع فاضلاب / مراحل تصفیه فاضلاب / کاهش اثرات زیست محیطی سدها / شکست سد / تاثیر ایجاد یک سدکوچک بر انتقال رسوبات درشت دانه / انرژی برقابی / پرش هیدرولیکی در محل دریچه کشویی / هیدرولیک جریان عبوری از روی سرریز و پرش هیدرولیکینحوه کار Canal Lock / پیچانرودی شدن یک بازه مستقیم / فرسایش و رسوبگذاری در پیچانرودها /  انتقال رسوب پس از میانبری در پیچانرودها / روند ایجاد میانبر طوقه ای در پیچانرودها و تشکیل ox-bowتوسعه پیچانرودها در سالهای مختلف / پیچانرودی شدن یک آبراهه / کلیپ های متنوع انتقال رسوب(رودخانه های چند شاخه،فرم بستر، جریان غلیظ و ...) / خشکیده شدن تالاب در مجاورت رودخانهفشار مطلق و نسبی در ستونی از آب 


تصاویر :بنچ فلوم / آبگیر روزنه ای با بار ثابت / شوت / سرریز سیپولتی / پل کانال / دراپ مایل / دراپ لوله ای / سیفون معکوس / تبدیل نوع 1  /  سازه تقاطع جاده


منبع:http://haghiabi.persianblog.ir

محمد امامی بازدید : 3471 پنجشنبه 28 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

شما می توانید از لینک زیر، فایل سه بعدی dwg(فرمت نرم افزار اتوکد) مربوط به کانال آب، سازه تنظیم کننده جریان آب، اتصال کانال آب  را دانلود کنید.

حجم فایل: 860.38 کیلوبایت
فرمت فشرده zip

منبع:http://www.hydrograph.ir

محمد امامی بازدید : 4302 چهارشنبه 13 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

در این طرح، با کمک گرفتن از حسگرهای رطوبت‌سنج و بررسی وضعیت آب و هوا از طریق هواشناسی، رطوبت خاک و احتمال بارش باران را تخمین زده‌ایم و با حل مشکلات پیش آمده آبیاری هوشمند مزارع را امکان‌پذیر کرده‌ایم. با قابلیت برنامه‌پذیر بودن این طرح، هر کشاورز می‌تواند ضمن تعیین زمان دقیق و میزان رطوبت مورد نیاز برای هر گیاه، آبیاری مزارع خود را در ساعت مشخص و در صورت کمبود رطوبت انجام دهد و حتی می‌تواند با استفاده از اطلاعات هواشناسی محاسبه احتمال بارش باران، آبیاری را به تاخیر بیندازد که این باعث به هدر نرفتن آب می‌شود و کشاورزان می‌توانند شرایط مطلوب را جهت به ثمر رسیدن محصولات خود فراهم کنند.

محمد امامی بازدید : 4799 دوشنبه 11 اردیبهشت 1391 نظرات (2)

 

کشورماجزومناطق خشک ونیمه خشک دنیا طبقه بندی می شود وازسالیان گذشته نیز کمبود آب دراین سرزمین یکی ازمهمترین عوامل محدود کننده درکشاورزی به حساب می آمده ومی آید. با توجه به افزایش رزو افزون جمعیت ونیاز به مواد غذایی اساسی وسالم درکشوروبا عنایت به این که هم اکنون کشاورزی درسطح دنیا به صورت یک علم پیشرفته درآمده وتکنولوژی درخدمت این بخش ازفعالیت حیاتی می باشد، ناگزیر می بایست برای تامین نیازآبی وغذایی ارقام پرمحصول وتولید محصول بیشتربا استفاده ازواحد آب کمتر، از روش های پیشرفته آبیاری تحت فشار که هم اکنون درتمامی کشورهای پیشرفته متداول است استفاده نمود

برای درک مطالب گفته شده فیلمی گذاشته شده که میتونه به شما کمک زیادی بکنه تاهم با رشته ی مهندسی آب و اینده ی ان اشنا شوید و هم به حساسیت آن پی ببرید.

محمد امامی بازدید : 3503 شنبه 09 اردیبهشت 1391 نظرات (0)




هنگام درس دادن استاد سر کلاس :

(-.-) (-.-) (-.-) (-.-) (-.-) (-.-) (-.-) (-.-)

 وقتی استاد خبر امتحان رو میده :

(o.O) (o.O) (o.O) (o.O) (o.O) (o.O)

 موقع امتحان:

(←.←) (→.→) (←.←) (→.→) (←.←) (→.→)

 وقتی استاد موقع امتحان حواسش جمع میکنه واسه مچ گیری:

(↓.↓) (↓.↓) (↓.↓) (↓.↓) (↓.↓)

 وقتی که نمره ها رو میزنن :

(̯͡͡๏) (̯͡͡๏) (̯͡͡๏) (̯͡͡๏) (̯͡͡๏) (̯͡͡) (̯͡͡)

محمد امامی بازدید : 5538 شنبه 09 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

پروژه ای کامل در خصوص چگونگی استفاده از گرمای زمین

انرژي حرارتي كه در پوسته جامد زمين وجود دارد، انرژي زمين گرمايي ناميده مي شود . مركز زمين منبع عظيمي از انرژي حرارتي است كه به شكل هاي گوناگون از جمله فوران هاي آتشفشاني، آبهاي گرم و يا بواسطه خاصيت رسانايي به سطح آن هدايت مي شوند. در حال حاضر از انرژي زمين گرمايي در بسياري از نقاط جهان و به صورتهاي مختلف، در سطح وسيعي استفاده مي شود. بهره برداري از انرژي زمين گرمايي، بعنوان يك منبع انرژي بالقوه در اعماق زمين، مستقل از شرايط جوي بوده و قابليت جوابگويي به نياز كنوني و آتي بشر را دارد.

 

 

پمپ های حرارتی گرما را از یک نقطه به نقطه دیگر منتقل می کنند ، برای مثال انتقال گرما از خارج به داخل خانه. به همین دلیل آنها را پمپ حرارتی نامیده می شوند. همه ی پمپ های حرارتی دارای یک واحد خارجی (condenser) و یک واحد داخلی (an evaporator coil) می باشند.

 

تعداد صفحات : 13

درباره ما
این وبلاگ به منظور کمک به افزایش سطح علم مهندسی ایران عزیز راه اندازی گردیده است. امید است مورد استفاده مهندسین قرار گیرد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما درباره ی سایت چیست؟
    گرایش مورد علاقه ی شما برای کار شناسی ارشد؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1388
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 191
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 673
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 2,458
  • بازدید ماه : 1,198
  • بازدید سال : 61,361
  • بازدید کلی : 2,225,000