loading...
سایت تخصصی مهندسی آب| ايران آب
آخرین ارسال های انجمن
محمد امامی بازدید : 6456 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

WaterGEMS v8.0 XM  نرم افزار هیدرولیکی برای مدل سازی سیستم های توزیع آب با قابلیتهای  پیشرفته و  دارای ابزارهای بهینه سازی و مدیریتی است که با محیط بسیار آسان  استفاده از تجزیه و تحلیل ، طراحی ، و بهینه سازی سیستم های توزیع آب را فراهم می سازد . این نرم افزار قدرتمند قابلیت اجرا همزمان با نرم افزارهای چون  ArcGIS ، MicroStation ، AutoCAD همراه  با سازگاری کامل را دارد .

محمد امامی بازدید : 17499 چهارشنبه 06 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 


نرم‌افزار Smada در رابطه با مسائل هیدرولوژی می‌باشد که چندین زیربرنامه را شامل می‌شود. هر یک از زیربرنامه‌ ها می‌توانند مستقلاً اجراء شوند. توانمندی این نرم‌افزار در تهیه هیدروگراف سیلاب، روندیابی هیدروگراف، سیل در مخزن، طراحی مجرای فاضلاب، آنالیز همبستگی و توزیع‌های فراوانی و مدلسازی آلودگی می‌باشد.

محمد امامی بازدید : 3464 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

نرم افزار Golden Software Surfer 10.1.561  توسط شرکت Golden Software تهیه شده است و یک نرم افزار عمومی در زمینه توپوگرافی و نقشه برداری می باشد.برنامه Surfer یکی از برنامه های معروف و پرکاربرد در علوم نقشه برداری به حساب می آید. یکی از کاربردهای بسیار با ارزش این برنامه رسم نقشه های ۳ بعدی و به خصوص توپوگرافی هست.این نرم افزار مخصوص دانشجویان رشته مهندسی معدن -  مهندسی عمران – زمین شناسی – جغرافیا و نقشه برداری می باشد.این نرم افزار که تحت سیستم عامل ویندوز کار می کند ، قابلیت ویژه ای در رسم توپوگرافی منطقه ای و عوارض سطحی دارد.

 

Golden Software Surfer ترسيم نقشه هاي مهندسي با كمك Golden Software Surfer 10.1.561

 

 

از جمله امکانات این برنامه :
۱) ترسیم نقشه های توپوگرافی
۲) ترسیم نقشه های هم عیار
۳) ترسیم نقشه های آنامالی و هاله های ژئو شیمی
۴) ترسیم نقشه های هیدرو گراف
۵) ترسیم نقشه های هیدرولوژی
۶) محاسبه حجم و شکل ذخایر معدنی
۷) محاسبه حجم خاکبرداری و خاکریزی
icon cool ترسيم نقشه هاي مهندسي با كمك Golden Software Surfer 10.1.561 ترسیم نیم رخ های توپوگرافی

محمد امامی بازدید : 4235 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (1)


نرم افزار Autodesk AutoCAD 2013 نرم افزاری آشنا برای طراحان و نقشه کش های حرفه ای است. نرم افزار اتوکد 2013 با امکانات بی نظیر خود توانسته است نیاز هر طراحی را برطرف سازد. طراحی این نرم افزار به نحوی صورت گرفته است که امکان طراحی 2 بعدی و 3 بعدی را برای طراحان فراهم کرده است. نرم افزار دانلود اتوکد 2013 مورد استفاده طراحان در صنایع خودرو، هواپیمایی، کشتی و ناو های مسافربری و جنگی، صنایع نظامی و بناهای عظیم مهماری و ساختمانی می باشد و توانسه با امکان نمایش 3 بعدی طراحی های انجام شده شما در موقعیت واقعی طرح قرار دهد. این نرم افزار طراحی با امکانات بی نظیر خود فضایی را برای ظهور خلاقیت ها و ایده های نو باز کرده است و تمام طراحان از این نرم افزار راضی هستند.

Autodesk AutoCAD 2013 - دانلود اتوکد 2013

 

محمد امامی بازدید : 4646 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

 

منحنی تراز خطی است فرضی در سطح زمین که نقاط هم ارتفاع را به هم وصل می کند.در این روش در روی زمین ایجاد شبکه های شطرنجی شروع به برداشت نقاط می کنیم

با تشکر از مهندس محمد رضا پور طبری

محمد امامی بازدید : 4653 دوشنبه 04 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

 

منحنی تراز خطی است فرضی در سطح زمین که نقاط هم ارتفاع را به هم وصل می کند.در این روش منحنی تراز را مستقیما در سطح زمینپیدا کرده ودر روی نقشه نقل می کنیم.

با تشکر از مهندس محمد رضا پور طبری

محمد امامی بازدید : 5606 شنبه 19 فروردین 1391 نظرات (1)

فیلم های آموزشی سد کارون 3


رودخانه كارون پرآب ترين و طويل‌ترين رود ايران است. طول رودخانه كارون ۹۵۰ كيلومتر و وسعت حوزه آبريز آن ۶۰۰۰۰ كيلومتر مربع است و تنها رود ايران است كه بخشي از آن قابل كشتيراني است. سرچشمه كارون، آب‌كاج، از زرد كوه بختياري است. اين رودخانه از رشته كوه‌هاي زاگرس سرچشمه گرفته است كه پس از عبور از مناطق كوهستاني و پر پيچ و خم، در منطقه‌اي به نام گتوند وارد دشت خوزستان مي‌شود. رود كارون در شمال شوشتر به دو شاخه تقسم مي‌شود و در جنوب شوشتر به يكديگر متصل مي‌شوند. شاخه مهم كارون، رود دز است كه در شمال اهواز به رود كارون ملحق مي شود. رود كارون در مرز ايران و عراق به اروند رود پيوسته و روانه خليج فارس مي‌شود.

محمد امامی بازدید : 3818 شنبه 19 فروردین 1391 نظرات (0)

 

اقلیمی :

دریاچه ارومیه یکی از نادرترین پهنه های آبی جهان است. ترکیبات خاص آب و شوری در حد اشباع آن، حیات آبزیان را جز در مورد آرتمیا ناممکن ساخته است. بستر دریا تا عمق بیش از چهل متر از توده لجنی با ترکیبات خاص تشکیل شده که فاقد مقاومت های لازم برای بارگذاری است. هفت رودخانه ای که به دریاچه منتهی می شوند علاوه بر افزودن دائمی ترکیبات شیمیایی و رسوبات مختلف موجب سیرکولاسیون و رسوب گذاری خاصی در محدوده دریاچه می گردند. راه نداشتن دریاچه ارومیه به آبهای آزاد از دیگر ویژگی های این پهنه آبی است.

اجرایی :

ویژگی های اقلیمی موجب گردیده که امکان استفاده از روشهای معمول اجرایی در مورد میانگذر دریاچه ارومیه ناممکن گردد و به ناچار از شیوه های خاص که تاثیر فاحشی بر اقتصاد کار دارد؛ استفاده شود. شناورهای مورد استفاده در مرحله اجرا اعم از بارج ها و یدک کش ها به دلیل راه نداشتن به آبهای آزاد بایستی در محل ساخته شوند. بستر لجنی و ناپایدار دریاچه روش استفاده از شمع های متعدد؛ طویل و مورب با زوایای مختلف را الزامی کرده است و برای استقرار سرشمع ها ( کیسون ها ) برای اولین بار از شیوه شناوری تا محل استقرار بایستی استفاده شود.

محمد امامی بازدید : 5041 جمعه 18 فروردین 1391 نظرات (1)

 

فورترن (FORTRAN مخفف FORmula TRANslation) زبان برنامه‌نویسی مفسری است (ایستای کامپایل شده). زبان برنامه‌نویسی فورترن زبانی ساده و محاسباتی است و پروژه‌های بسیاری از رشته‌های فنی مهندسی به کمک این زبان نوشته و اجرا شده‌است.

فورترن نخستین زبان برنامه‌نویسی سطح بالا است.از مزیت‌های فورترن «تعریف متغیر در این زبان» است. در فرترن بر خلاف سایر زبان‌های سطح بالا مثل پاسکال یا سی، صحیح یا اعشاری بودن متغیر تعریف نمی‌شود. در این زبان به طور قراردادی متغیرهایی که با یکی از حروف زیر آغاز میشوند صحیح فرض می‌شوند و سایر متغیرها اعشاری در نظر گرفته می‌شوند.

محمد امامی بازدید : 6673 جمعه 18 فروردین 1391 نظرات (0)

 

 

این گزارش کار مشتمل بر 6 بخش می باشد:

1- پیمایش شعاعی

2-مثلث بندی 1

3- مثلث بندی 2

4- برداشت و ترسیم منحنی های تراز به روش مستقیم

5- برداشت و ترسیم منحنی های تراز به روش شطرنجی

6- محاسبه حجم و تسطیح

تعداد صفحات : 13

درباره ما
این وبلاگ به منظور کمک به افزایش سطح علم مهندسی ایران عزیز راه اندازی گردیده است. امید است مورد استفاده مهندسین قرار گیرد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما درباره ی سایت چیست؟
    گرایش مورد علاقه ی شما برای کار شناسی ارشد؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 1388
  • آی پی امروز : 100
  • آی پی دیروز : 191
  • بازدید امروز : 224
  • باردید دیروز : 673
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 2,669
  • بازدید ماه : 1,409
  • بازدید سال : 61,572
  • بازدید کلی : 2,225,211