loading...
سایت تخصصی مهندسی آب| ايران آب
آخرین ارسال های انجمن
محمد امامی بازدید : 8465 پنجشنبه 05 مرداد 1391 نظرات (2)

یکی از مسائل عمده در سدسازی پر شدن مخازن از رسوباتی است که توسط جریان آب حمل شده و در مخزن سد ته نشین می شود. وضعیت جریان و ترکیب رسوبات از مهمترین عوامل موثر در این پدیده می باشد. هنگامی که جریان آب وارد مخزن شود به دلیل بزرگ شدن سطح مقطع ، سرعت آب کاهش یافته و مواد معلق شروع به ته نشینی می کنند.

آب رودخانه نسبت به آب مخزن دو تفاوت عمده دارد یکی اینکه از آن گل آلودتراست و دوم آنکه سردتر می باشد. این دو خاصیت باعث می شود که آب رودخانه سنگین تر از آب مخزن باشد. لذا جریان آب پس از ورود به مخزن در قسمت تحتانی مخزن در همان زیر آب و در امتداد شیب به حرکت خود ادامه می دهد. در مخزن یک لایه بندی از نظر آب به وجود می آید. جریان زیرین آب گل آلود پس از آنکه به قسمت انتهایی مخزن رسید به صورت عمودی بالا آمده و دوباره به سمت عقب برگشت می کند و در یک مسیر بیضی شکل جریان پیدا کرده و با آب داخل مخزن مخلوط می گردد و چنانچه مخزن پر از آب باشد قسمتی از جریان از سرریز سد خارج می گردد.

درباره سد ,
محمد امامی بازدید : 13790 جمعه 19 خرداد 1391 نظرات (2)

نرم افزار MapSource  یکی از نرم افزارهای خوب  برای تخلیه اطلاعات و دیتاهای دستگاه GPS به شمار می رود . این نرم افزار که توسط  شرکت  GARMIN  که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دستگاه GPS  ارائه  شده است . از مزایای مهم  این نرم افزار میتوان به کارکرد آسان با نرم افزار ، انتقال نقاط برداشت شده به محیط نرم افزار های چون اتوکد و گوگل ارث  اشاره نمود .

 

محمد امامی بازدید : 4805 پنجشنبه 11 خرداد 1391 نظرات (0)

اين سيستم توسط آزمايشگاه واحد تحقيقات مديريت آب و خاك و وزارت كشاورزي ايالات متحده آمريكا در شهر كيمبرلي از ايالات آيداهو ارائه و توسعه پيدا نموده است.

اين سيستم به طور كلي تشكيل گرديده از يك خط لوله كه عمل انتقال و توزيع جريان آب را تواما انجام ميدهد. اين لوله در ابتداي مزرعه (در ابتداي فاروها) قرار گرفته و جريان آب توسط روزنه هايي كه به فواصل معين در روي آن ايجاد گرديده است. از لوله خارج و وارد فاروهاي آبياري مي گردد.

 

محمد امامی بازدید : 4193 پنجشنبه 11 خرداد 1391 نظرات (0)

در این پروژه سعی بر بررسی انتقال آب به روستای کوتنا شده است

 

کارفرما:شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مازندران


پیمانکار:شرکت چکل سازان البرز

 

تاریخ اجرا:1388/07/07

 

محمد امامی بازدید : 3991 پنجشنبه 11 خرداد 1391 نظرات (0)


سد و مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر به دلیل داشتن ویژگی ها و ارزش هاي تاریخی،محیطی،عملکردي، کالبدي و سازه اي و فنی و تکنیک هاي فنی خلاقانه اي که معماران و مهندسین عصر صفوي در ساخت و بهره وري از این سد به کار برده اند در کنار مجموعه اي از بناهاي جالب و زیبا در این مجموعه همانند: برج ها، عمارت وسط دریاچه، ساختمان حمام و ... منظر بسیار زیباي منطقه به عنوان یک سایت با ارزش تاریخی و میراثی واجد اهمیت و توجه است.

بنابراین بند تاریخی عباس آباد بهشهر، بخش مهمی از میراث عهد صفوي به شمار میآید و هر کدام از ارزش هاي بر شمرده شده دلیل مستندي بر حفاظت، درمان و مرمت و احیا این اثر می باشد. به هر حال میراث فرهنگی از منابع غیرقابل تکرار و تجدید در جهان است لذا تلاش مضاعفی براي جبران و ترمیم اقدامات ناهماهنگ در زمان حاضر براي حفاظت از آن ضروري است

محمد امامی بازدید : 5558 پنجشنبه 11 خرداد 1391 نظرات (0)

فهرست مطالب:
1- مقدمه
2-تاریخچه
3-مسیر آبراه
4- مشخصات زمین شناسی وشکل هندسی کانال
5-امتیازات طرح
6- هزینه طرح و راههای تامین بودجه
7- اثرات ساخت این آبراه بر اقتصاد داخلی و خارجی
8- گزیده گفتار

 

محمد امامی بازدید : 4378 پنجشنبه 11 خرداد 1391 نظرات (0)


ميزان كل تخليه (برداشت) از منابع آب زيرزميني استان حدود 2055 ميليون متر مكعب مي‌باشد.

متوسط عمق برخورد به سطح آب هاي زيرزميني در اين منطقه 4.8 متر مي‌باشد. همچنين متوسط افت سالانه تراز سطح آب زيرزميني در محدوده استان مازندران 4 سانتيمتر مي‌باشد. اين مسئله

نشان مي‌دهد كه علي‌رغم وجود بارندگي مناسب در منطقه، با اين حال برداشت بي رويه از منابع آب زيرزميني باعث افت سالانه تراز سطح آب مي‌گردد و اين امر اهميت حفاظت از منابع آب زيرزميني را

بيشتر نمايان مي كند.

محمد امامی بازدید : 3999 پنجشنبه 11 خرداد 1391 نظرات (0)

هدف:

تأمين آب كشاورزي استان سمنان از درياي خزر

مشخصات دبي مورد نياز و منبع تامين:

 مقدار دبي تخصيصي برابر 20 متر مکعب بر ثانيه در نظر گرفته شده است. منبع برداشت آب نيز درياي خزر و محل تحويل شهر سمنان مي باشد.

گزينه هاي انتقال آب:

در كليه گزينه هاي انتقال آب كه در اين قسمت مورد بررسي قرار مي گيرد آب در رقوم تقريباً 22- متر از سطح دريا از مخازن ذخيره آب واقع در كنار درياي خزر به استان سمنان منتقل مي گردد. تصفيه آب دريا نيز توسط واحدهاي اسمز معكوس در نظر گرفته شده است. اين واحدها با توجه به اينكه آب شور باقيمانده را مي بايست برگشت نمايند در همان ابتداي خط در نظر گرفته شده اند 

محمد امامی بازدید : 5831 پنجشنبه 11 خرداد 1391 نظرات (1)

نرم افزار surface یک نرم افزار تحت windows جهت طراحی ، ارزیابی و بهره برداری از سیستم های مختلف آبیاری سطحی می باشد.اساس کار این مدل بر اساس معادله سنت ونات و مدل هیدرودینامیک کامل است.

از مهندس کولاییان دانشجوی کارشناسی ارشد آبیاری و زهکشی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری به خاطر تهیه و تدوین این مجموعه تشکر می کنیم.

برای دانلود فایل به ادامه مطلب بروید

 

 

محمد امامی بازدید : 7928 پنجشنبه 04 خرداد 1391 نظرات (0)

برنامه کامپیوتری SIRMOD یک مدل شبیه سازی است که در طراحی و مدیریت سیستم های آبیاری سطحی استفاده می شود. در این مدل معادلات سانت- ونانت با سه روش هیدرودینامیک کامل، اینرسی صفر و موج کینماتیک حل می گردد. در این تحقیق عملکرد مدل در مزرعه ای با خاک رسی واقع در مزارع تحقیقاتی دانشگاه تهران مورد ارزیابی قرار گرفت. 15 دبی مختلف از 0.8 تا 1.2 لیتر در ثانیه به شیارهایی به طول 200 متر و به فاصله 0.75 متر عرضه شد. اندازه گیری های مزرعه ای به منظور تعیین سرعت پیشروی، رواناب، نفوذ، مقطع جریان و دبی ورودی انجام گرفت و نتایج آن با برآوردهای برنامه کامپیوتری فوق مورد مقایسه قرار گرفت و نتایج نشان داد که مدل در سه روش حل رابطه سانت- ونانت، سرعت پیشروی و نفوذ را کمتر از نتایج مزرعه ای برآورد می نمایند. بررسی نشان می دهد که میزان پیشروی در مدل هیدرودینامیک به مقادیر مشاهده شده نزدیکتر است. در مقایسه رواناب، مدل برآورد بیشتری از مقادیر مشاهده شده از خود نشان می دهد که طبیعتاً برآورد بیشتری از رواناب، برآورد کمتری از مقادیر حجم نفوذ یافته را در پی داشته است. 

تعداد صفحات : 13

درباره ما
این وبلاگ به منظور کمک به افزایش سطح علم مهندسی ایران عزیز راه اندازی گردیده است. امید است مورد استفاده مهندسین قرار گیرد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما درباره ی سایت چیست؟
    گرایش مورد علاقه ی شما برای کار شناسی ارشد؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1388
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 191
  • بازدید امروز : 36
  • باردید دیروز : 673
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 11
  • بازدید هفته : 2,481
  • بازدید ماه : 1,221
  • بازدید سال : 61,384
  • بازدید کلی : 2,225,023