loading...
سایت تخصصی مهندسی آب| ايران آب
آخرین ارسال های انجمن
محمد امامی بازدید : 4143 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

 

دوستان عزیز کتاب حاضر کتابی 84 صفحه ای است که به آموزش اتوکد 2011 میپردازد این کتاب بصورت تصویری است و به آموزش دو بعدی و سه بعدی اتوکد بصورت مقدماتی پرداخته که در ادامه میتوانید آن را دانلود بفرمایید

محمد امامی بازدید : 4987 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

 

هدف این رشته استفاده از آب در کشاورزی است . بنابراین یک مهندس آب باید با آب و ویژگی های آن،طریقه انتقال آب به محل مصرف و طریقه استحصال آب آشنا باشد و برای تسلط به موارد فوق لازم است که از دانش های دیگری از قبیل:

زمین شناسی، هوا شناسی،خاک شناسی،گیاه شناسی،طراحی و ساخت تاسیسات آبی و مکانیزم مصرف آب توسط خاک و گیاه اطلاع داشته باشد . به عبارت دیگر این گرایش ،علم آب وخاک است و دانشجویان درباره نحوه رساندن آب تا مزرعه توسط کانالها یا لوله های انتقال آب و شبکه های توزیع آب در زمین زراعی،تامین نیاز محصولات زراعی و باغی با روشهای مختلف آبیاری،خارج ساختن آبهای اضافی از پیرامون ریشه به منظور تنفس ریشه گیاه توسط شبکه های زهکشی و احداث سد های انحرافی و خاکی برای آبیاری کشاورزی،آموزش می بینند.

محمد امامی بازدید : 3543 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

 

امپراتوري بزرگ ايرانيان در دوره هخامنشي و ترقي آن در زمان ساسانيان مديون دانش آب شناسي ايرانيان بوده است. مردمان ايران زمين از ديرباز به ارزش آب به عنوان ماده زندگي بخش و ارزشمند آگاه بودند. نياز طبيعي بشر به آب، وضع جغرافيايي فلات ايران و آميابي اين مايع گرانبها ارزش آن را نزد ايرانيان دوچندان آرده بود.
محمد امامی بازدید : 12778 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

 

آبياري تحت فشار-شناخت انواع لوله های قابل مصرف در آبیاری تحت فشارو...
مقدمه:
با توجه به رشد جمعیت در جهان، نیاز به غذا نیز افزایش می یابد و قسمت اعظم این غذا از راه کشاورزی به دست می آید. برای تامین غذا اولین نیاز بشر آب می باشد. آب مایه حیات است و هر جا آب باشد آبادانی نیز به همراه دارد و انسان ها برای به دست آوردن آب متحمل مشکلاتی می گردند و آب نقش اساسی در زندگی انسان ها دارد.
با توجه به اهمیت آب در کشاورزی و تولید محصول در آینده ای نزدیک به جای تعیین عملکرد محصول در هکتار، تولید محصول به ازای هر واحد آب مصرفی ارزشیابی خواهد گردید.
راندمان آب آبیاری در بخش کشاورزی ایران در حال حاضر بین 33 تا 35 درصد گزارش شده است و ما باید این راندمان آبیاری را به روش های گوناگون از جمله با استفاده از روش های مختلف آبیاری تحت فشار افزایش دهیم.
محمد امامی بازدید : 3930 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

 

منشا اصلی آب زیرزمینی بارش است. آب باران ممکن است مستقیما به زمین نفوذ کند یا آنکه ابتدا به صورت رودخانه جریان یافته ، یا به‌صورت آب ساکن و دریاچه درآمده و بعد به تدریج وارد زمین شود.
قسمتی از آبهای زیرزمینی بر اثر ذوب برف و یخ موجود در سطح و نفوذ طبیعی آب حاصل به داخل زمین تامین می‌شود. به کلیه آبهای فوق اصطلاحا «آب جوی» گفته می‌شود.قسمتی از آب زیرزمینی که از زمان تشکیل رسوبات در آنها به تله افتاده‌اند «آب محبوس» یا «آب فسیل» نامیده می‌شود. بخش ناچیزی از آبهای زیرزمینی نیز ممکن است بر اثر فرآیندهای درونی و از ماگمای در حال سردشدن حاصل شده ‌باشد. این آبها چون برای اول بار وارد چرخه طبیعی آب می‌شود «آب جوان» نام دارند.
محل استقرار آب زیرزمینی آب جوی پس از ورود به زمین ، فضاها و منافذ موجود در خاک را اشغال می‌کند. منافذ موجود در خاک اغلب کوچک و در ارتباط با هم‌اند. در سنگها ، درزها و شکستگیهایی وجود دارد که فضاهای لازم را برای آب زیرزمینی به‌وجود می‌آورد. گاهی در بعضی از سنگها فضاهای خالی بزرگی یافت می شود. در پاره‌ای از سنگها منافذ سنگ ممکن است باهم ارتباط نداشته ‌باشند و در نتیجه آب در درون سنگ قادر به حرکت نباشد
محمد امامی بازدید : 9180 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (0)

 

آزمايش رينولدز

بطور كلي دو نوع جريان لزج مجزا از يكديگر و بعنوان پديده طبيعي مورد قبول است . ملاحظه مي‌شود دودي كه از يك سيگار روشن بلند مي‌گردد بطور يكنواخت و آرام در مسافت كوتاهي از سيگار جريان مي‌يابد و ناگهان به لايه‌هاي غير منظم و غير پايدار تبديل مي‌شود.

 

محمد امامی بازدید : 10303 جمعه 26 اسفند 1390 نظرات (2)

 

هدف، مشاهده چگونگي تخليه مايعات از يک روزنه مدور (اوريفيس) و تعيين ضرايب تخليه، سرعت و سطح مقطع جريان مي باشد . همچنين زمان لازم براي تخليه طبيعي يک مخزن از يک روزنه با زمان تئوريک آن مقايسه مي شود

 

تعداد صفحات : 13

درباره ما
این وبلاگ به منظور کمک به افزایش سطح علم مهندسی ایران عزیز راه اندازی گردیده است. امید است مورد استفاده مهندسین قرار گیرد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما درباره ی سایت چیست؟
    گرایش مورد علاقه ی شما برای کار شناسی ارشد؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 121
  • کل نظرات : 34
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 1388
  • آی پی امروز : 129
  • آی پی دیروز : 121
  • بازدید امروز : 578
  • باردید دیروز : 512
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 13
  • بازدید هفته : 2,350
  • بازدید ماه : 1,090
  • بازدید سال : 61,253
  • بازدید کلی : 2,224,892